Algemene ontwikkelingen
Binnen de directie vinden er grote veranderingen plaats. De algemeen directeur is inmiddels vertrokken evenals de concern-controller / hoofd staf van Duo+. Voor de laatste functies is inmiddels een splitsing aangebracht om op termijn te voorkomen dat deze onderdelen qua aansturing in het gedrang kunnen komen. De functies van concerncontroller en hoofd staf zijn beide inmiddels ingevuld. De vervanging van de directeur Duo+ zal voorlopig door een interim directeur opgepakt worden zodat de invulling van de vacature via een extern bureau zorgvuldig kan verlopen.
Het directie en managementteam van Duo+ heeft samen met het bestuur helder uitgesproken dat de ingezette koers voorgezet blijft worden, daarmee wordt de continuïteit gewaarborgd. Dat wil zeggen dat de lopende projecten door blijven lopen, zoals een visie op bedrijfsvoering en herpositionering van het team communicatie. Daarnaast worden geen nieuwe ontwikkelingen opgepakt.
Op 7 maart 2024 heeft de organisatiedag plaatsgevonden. Het was een geslaagde dag die in het teken stond van verbinding van de vier organisaties. De opkomst was hoger dan verwacht, er waren meer dan 500 medewerkers aanwezig. Dit betekent dat de kosten ook hoger waren dan gepland. Mogelijk kunnen deze kosten opgevangen worden binnen het budget. Indien dit niet (volledig) lukt zal dit meegenomen worden bij de tweede voortgangsrapportage van Duo+.
De Organisatie Duo+ is volop in ontwikkeling. Binnenkort zullen aan het bestuur van Duo+ diverse voorstellen voorgelegd worden om de doorontwikkeling van Duo+ verder vorm te geven.